L’adhesió al Manifest suposa un compromís amb una manera de fer. A més, com a concreció, el Manifest detalla el compromís d’elaborar un propòsit de la vostra empresa abans del 2025 i de fer accions que generin impactes abans del 2030.
Us oferim un possible exemple de quins passos suggerim que es podrien tenir en compte:
Formalitzar l'adhesió al Manifest
PER FORMALIZAR L’ADHESIÓ AL MANIFEST
- Entendre què és el propòsit (orientació a la creació de valor compartit, tenir en compte els grups d’interès...).
- Decidir l’adhesió al Manifest per part del màxim òrgan de govern (consell d’administració, junta de socis...) i, en conseqüència, predisposar-se a elaborar un propòsit abans del 2025.
- Formalitzar l’adhesió al “Manifest...” per mitjà del portal empresesambproposit.cat. Tot seguit es rebran uns materials addicionals per facilitar el procés a seguir i fer una diagnosi.
Declaració de propòsit
PER ELABORAR UNA DECLARACIÓ DE PROPÒSIT
- Fer una diagnosi i dilucidar si la nostra empresa està preparada per orientar-se a un propòsit (assegurar que no sigui un enfocament superficial si l’empresa no disposa d’uns mínims de compliment legal i gestió responsable). Sempre esteu a temps de renunciar al compromís o bé demanar consell per resoldre dubtes.
- Elaborar una declaració de propòsit, tenint en compte la cultura organitzacional, valors de l’empresa, posicionament, estratègia, activitat econòmica, àmbit sectorial i territorial, impactes que genera (social, ambiental, laboral...),
- Idear possibles accions per fer-lo real, de manera que generi impactes positius concrets i tangibles. Es tracta d’una primera llista per ajudar a perfilar el redactat definitiu.
- Aprovació per part del màxim òrgan de govern (consell d’administració, junta de socis...).
Desenvolupar el propòsit
PER DESENVOLUPAR EL PROPÒSIT ABANS DEL 2025
- Assegurar que queda formalitzat dins de l’estructura de gestió, integració en els procediments de gestió i presa de decisions (per exemple, com una política d’empresa...).
- Detectar els inductors per al canvi: formació i sensibilització, lideratge per al propòsit i empoderament de persones clau que en liderin la implantació.
- Fomentar un espai de participació dels grups d’interès per fer propostes al voltant del propòsit i de quines accions es podrien portar a terme per generar els millors impactes.
- Definir per part de l’empresa quines són les accions que s’assumeixen com a compromís a portar a terme en els propers anys, amb el compromís de retre comptes de quin desenvolupament i impacte estan tenint.
- Definir el pla d’implantació i la capacitat de generar impacte, amb fases, objectius i indicadors de seguiment i assignar recursos per escometre els canvis necessaris progressivament.
Mostrar el propòsit
PER MOSTRAR EL COMPROMÍS
- Incorporar a la landing page un enllaç al web corporatiu on hi hagi el propòsit i el rendiment de comptes (accions que es porten a terme i indicadors de seguiment).