L’adhesió al Manifest suposa un compromís amb una manera de fer. A més, com a concreció, el Manifest detalla el compromís d’elaborar un propòsit de la vostra empresa abans del 2025 i de fer accions que generin impactes abans del 2030.

Us oferim un possible exemple de quins passos suggerim que es podrien tenir en compte:

Formalitzar l'adhesió al Manifest

PER FORMALIZAR L’ADHESIÓ AL MANIFEST

  • Entendre què és el propòsit (orientació a la creació de valor compartit, tenir en compte els grups d’interès...).
  • Decidir l’adhesió al Manifest per part del màxim òrgan de govern (consell d’administració, junta de socis...) i, en conseqüència, predisposar-se a elaborar un propòsit abans del 2025.
  • Formalitzar l’adhesió al “Manifest...” per mitjà del portal empresesambproposit.cat. Tot seguit es rebran uns materials addicionals per facilitar el procés a seguir i fer una diagnosi.

Declaració de propòsit

PER ELABORAR UNA DECLARACIÓ DE PROPÒSIT

  • Fer una diagnosi i dilucidar si la nostra empresa està preparada per orientar-se a un propòsit (assegurar que no sigui un enfocament superficial si l’empresa no disposa d’uns mínims de compliment legal i gestió responsable). Sempre esteu a temps de renunciar al compromís o bé demanar consell per resoldre dubtes.
  • Elaborar una declaració de propòsit, tenint en compte la cultura organitzacional, valors de l’empresa, posicionament, estratègia, activitat econòmica, àmbit sectorial i territorial, impactes que genera (social, ambiental, laboral...),
  • Idear possibles accions per fer-lo real, de manera que generi impactes positius concrets i tangibles. Es tracta d’una primera llista per ajudar a perfilar el redactat definitiu.
  • Aprovació per part del màxim òrgan de govern (consell d’administració, junta de socis...).

Desenvolupar el propòsit

PER DESENVOLUPAR EL PROPÒSIT ABANS DEL 2025

  • Assegurar que queda formalitzat dins de l’estructura de gestió, integració en els procediments de gestió i presa de decisions (per exemple, com una política d’empresa...).
  • Detectar els inductors per al canvi: formació i sensibilització, lideratge per al propòsit i empoderament de persones clau que en liderin la implantació.
  • Fomentar un espai de participació dels grups d’interès per fer propostes al voltant del propòsit i de quines accions es podrien portar a terme per generar els millors impactes.
  • Definir per part de l’empresa quines són les accions que s’assumeixen com a compromís a portar a terme en els propers anys, amb el compromís de retre comptes de quin desenvolupament i impacte estan tenint.
  • Definir el pla d’implantació i la capacitat de generar impacte, amb fases, objectius i indicadors de seguiment i assignar recursos per escometre els canvis necessaris progressivament.

Mostrar el propòsit

PER MOSTRAR EL COMPROMÍS

  • Incorporar a la landing page un enllaç al web corporatiu on hi hagi el propòsit i el rendiment de comptes (accions que es porten a terme i indicadors de seguiment).

©2024 Manifest per una Economia amb Propòsit

Avís legal | Política de privadesa | Política de cookies

CONTACTEU-NOS

Deixeu-nos un missatge i us respondrem el més aviat possible. Gràcies!

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?